Zoeken Menu
Sluit

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een selectie van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of via bespreekbureau@musisenstadstheater.nl.

Belangrijk
Als u ervoor kiest om uw bestelling te betalen met iDeal is het belangrijk alle stappen te doorlopen. Nadat de betaling via uw bank heeft plaatsgevonden, komt u terug op onze website. U ontvangt per e-mail uw tickets. Daarnaast vindt u uw tickets ook terug in uw account op onze website. Soms kan het even duren voor u uw ontvangstbevestiging heeft.

Veelgestelde vragen over ons coronabeleid

  • We begrijpen dat het lastig is om uitjes te plannen in deze tijd. Daarom hanteren wij een soepel retourbeleid met eenvoudige spelregels:
     
    • Tot een uur voor aanvang van een voorstelling of concert kunt u kaarten retourneren.
    • Kies zelf of u het bedrag wilt doneren, een tegoedbon wilt of het bedrag wilt laten terugbetalen. Als u doneert komt uw donatie ten goede aan de artiest. 
    • De administratiekosten nemen wij voor onze rekening. Bij een klein aantal evenementen worden servicekosten berekend.

    Neem hiervoor contact op met bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of bespreekbureau@musisenstadstheater.nl. Uw mail wordt tot uiterlijk een uur voor de betreffende voorstelling in behandeling genomen.

  • Tot een uur voor aanvang van de voorstelling of het concert kunt u uw kaarten retourneren en uw geld terug krijgen. Voor een klein aantal voorstellingen en concerten zijn wij genoodzaakt wel servicekosten in rekening te brengen. Neem hiervoor contact op met bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of bespreekbureau@musisenstadstheater.nl.

  • Wij volgen hierin de richtlijnen van de rijksoverheid. Met inachtneming van de 1,5 meter regel is de maximale capaciteit van onze zalen als volgt: Grote Zaal Stadstheater: 234, Kleine Zaal Stadstheater: 70, Parkzaal Musis: 301, Muzenzaal Musis: 296. Deze aantallen zijn indicatief en kunnen per evenement verschillen.

  • Wij ventileren met 100% afzuiging en 100% inblaas van verse lucht. Musis heeft een moderne luchtbehandeling met invoer van verse buitenlucht. Ook in het Stadstheater is er ruime invoer van verse buitenlucht.

  • In beide panden is een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die bezoekers moeten volgen om de juiste zaal of foyer te bereiken. Eenmaal in de zaal wordt u geplaceerd door één van onze medewerkers. Er zijn medewerkers aanwezig om al uw vragen te beantwoorden en om toezicht te houden. U wordt verzocht om na afloop van het concert/de voorstelling nog even te blijven zitten. Per rij wordt u uitgenodigd om de zaal te verlaten.

  • Wij hanteren een soepel retourbeleid: tot één uur voor aanvang van de voorstelling of het concert kun je je kaarten retourneren voor een voucher of je geld terug krijgen. Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag u ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    1. Heeft u de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?

    2. Heeft u op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?

    3. Heeft u het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?

    4. Heeft u een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heeft u korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?

    5. Bent u in thuisisolatie omdat u direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld? 

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing? Neem hiervoor contact op met bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of bespreekbureau@musisenstadstheater.nl. U kunt tot één uur voor de voorstelling kosteloos uw kaarten retourneren en uw geld terugkrijgen. Onze medewerker gaat, indien gewenst, graag met u op zoek naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen.

  • In beide panden is een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die bezoekers moeten volgen om de juiste zaal of foyer te bereiken. Eenmaal in de zaal wordt u geplaceerd door één van onze medewerkers. Er zijn medewerkers aanwezig om al uw vragen te beantwoorden en om toezicht te houden. U wordt verzocht om na afloop van het concert/de voorstelling nog even te blijven zitten. Per rij wordt u uitgenodigd om de zaal te verlaten.

  • We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden.

  • Nee. We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn er vooralsnog geen pauzes in de voorstelling.

  • Onze horeca is voorafgaand aan de voorstellingen en concerten geopend.

  • Zeker, onze toiletten zijn geopend. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

  • Op dit moment is het bespreekbureau niet geopend voor bezoekers. Wel kunt u per mail of telefonisch contact met ons opnemen.

    Wij verzoeken u om uw kaarten vooraf online te bestellen om zo het aantal contactmomenten tot een minimum te beperken. Komt u er niet uit? Onze medewerkers helpen u graag verder. Bekijk hier de openingstijden van het bespreekbureau.

  • Meezingen is helaas niet toegestaan. Dansen mag wel, zolang u bij uw eigen stoel blijft staan en niet dichterbij andere bezoekers komt.

  • Ja, dat klopt. U krijgt op de avond zelf uw stoelen toegewezen door een medewerker. Dit gebeurt op volgorde van binnenkomst.

  • In onze foyers en zalen hanteren wij 1,5 afstand. Vanaf 26 juni is het niet verplicht om een mondkapje in onze gebouwen te dragen.

  • Nee. Het is niet nodig om voorafgaand aan uw bezoek gevaccineerd of getest te zijn. Een theaterticket is voldoende om onze zalen te bezoeken.

Veelgestelde vragen

  • Ja, er wordt €1,00 servicekosten per kaart gerekend voor het bestellen via ons bespreekbureau, met een maximum van €5,00 per bestelling. Bij het bestellen van rolstoelplaatsen en betalingen met een cadeau- en tegoedbon betaalt u geen servicekosten. Online betaalt u geen extra kosten.

  • Nadat u uw bestelling volledig heeft afgerond, worden uw e-tickets verstuurd naar uw e-mail en tevens staan ze in uw account op onze website.

  • Rolstoelplaatsen kunt u niet reserveren via de website, neem contact op met ons bespreekbureau.

  • Tijdens het bestellen kunt u uw betaalwijze kiezen (iDeal, Creditcard of Podium Cadeaukaart). Als u voor Podium Cadeaukaart kiest, wordt u om het kaartnummer en de bijbehorende veiligheidscode gevraagd. Het kaartnummer treft u op de achterzijde van uw Podium Cadeaukaart, onder de streepjescode, aan. Onder de kraslaag op dezelfde zijde van de kaart vindt u de veiligheidscode. Meer informatie en het saldo van uw Podium Cadeaukaart kunt u vinden op podiumcadeaukaart.nl. Het eventuele resterende bedrag kunt u voldoen via iDeal of Creditcard.

  • Het is helaas niet mogelijk om online te betalen met de Dit is PAS Arnhem. Neem contact op met ons bespreekbureau als u gebruik wilt maken van uw Dit is PAS Arnhem.

  • Wanneer u een rolstoelplaats wilt reserveren kunt u contact opnemen met ons bespreekbureau via bespreekbureau@musisenstadstheater.nl of 026 - 443 73 43. Bekijk hier de openingstijden van het bespreekbureau.