Zoeken Menu
Sluit

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een selectie van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of via bespreekbureau@musisenstadstheater.nl.

Belangrijk
Als u ervoor kiest om uw bestelling te betalen met iDeal is het belangrijk alle stappen te doorlopen. Nadat de betaling via uw bank heeft plaatsgevonden, komt u terug op onze website. U ontvangt per e-mail uw tickets. Daarnaast vindt u uw tickets ook terug in uw account op onze website. Soms kan het even duren voor u uw ontvangstbevestiging heeft.

Veelgestelde vragen over ons coronabeleid

  • Wij begrijpen dat het lastig is om uitjes te plannen in coronatijd. Daarom hanteren wij een soepel retourbeleid, wat betekent dat u tot een uur voor aanvang van de voorstelling of het concert uw kaarten kunt retourneren. U kunt daarbij zelf kiezen of u het bedrag van uw kaarten wilt doneren, een tegoedbon wilt ontvangen of uw geld terug wilt. Neem hiervoor telefonisch contact op met bespreekbureau op 026 – 443 73 43 (ma-za tot 17:00 uur) of mail naar bespreekbureau@musisenstadstheater.nl. Uw mail wordt tot uiterlijk een uur voor de betreffende voorstelling in behandeling genomen.

  • Zeker niet! Wij hanteren een soepel retourbeleid. Tot een uur voor aanvang van de voorstelling of het concert kunt u uw kaarten retourneren en uw geld terug krijgen. Neem hiervoor telefonisch contact op met ons bespreekbureau op 026 - 443 73 43.

  • Met inachtneming van de 1,5 meter regel hebben wij ruimte voor: Grote Zaal Stadstheater: 234, Kleine Zaal Stadstheater: 70, Parkzaal Musis: 301, Muzenzaal Musis: 296. Deze aantallen zijn indicatief en kunnen per evenement verschillen.

  • Wij ventileren met 100% afzuiging en 100% inblaas van verse lucht. Musis heeft een moderne luchtbehandeling met invoer van verse buitenlucht. Ook in het Stadstheater is er ruime invoer van verse buitenlucht.

  • In beide panden is een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die bezoekers moeten volgen om de juiste zaal of foyer te bereiken. Deze looproute voert u ook langs de bar, waar u een drankje en iets te snacken kunt kopen dat u mee kunt nemen in de zaal. Eenmaal in de zaal wordt u geplaceerd door één van onze medewerkers. Er zijn medewerkers aanwezig om al uw vragen te beantwoorden en om toezicht te houden. U wordt verzocht om na afloop van het concert/de voorstelling nog even te blijven zitten. Per rij wordt u uitgenodigd om de zaal te verlaten.

  • Wij hanteren een soepel retourbeleid: tot één uur voor aanvang van de voorstelling of het concert kun je je kaarten retourneren voor een voucher of je geld terug krijgen. Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag u ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    1. Heeft u de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?

    2. Heeft u op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?

    3. Heeft u het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?

    4. Heeft u een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heeft u korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?

    5. Bent u in thuisisolatie omdat u direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld? 

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing? Neem dan telefonisch contact op met ons bespreekbureau via 026 - 443 73 43. U kunt tot één uur voor de voorstelling kosteloos uw kaarten retourneren en uw geld terugkrijgen. Onze medewerker gaat, indien gewenst, graag met u op zoek naar een alternatieve datum/voorstelling. of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen.

  • In beide panden is een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die bezoekers moeten volgen om de juiste zaal of foyer te bereiken. Deze looproute voert u ook langs de bar, waar u een drankje en iets te snacken kunt kopen dat u mee kunt nemen in de zaal. Eenmaal in de zaal wordt u geplaceerd door één van onze medewerkers. Er zijn medewerkers aanwezig om al uw vragen te beantwoorden en om toezicht te houden. U wordt verzocht om na afloop van het concert/de voorstelling nog even te blijven zitten. Per rij wordt u uitgenodigd om de zaal te verlaten.

  • We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden.

  • Nee. We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn er vooralsnog geen pauzes in de voorstelling. Bij de bar in de foyer kunt u voorafgaand aan de voorstelling uw drankjes of een versnapering afrekenen. Deze kunt u meenemen de zaal in.

  • Nee, helaas niet. We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Daarom blijven onze garderobes vooralsnog gesloten. U kunt uw jas en tas meenemen de zaal in.

  • Zeker, onze toiletten zijn geopend. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

  • Wij verzoeken u om uw kaarten vooraf online te bestellen om zo het aantal contactmomenten tot een minimum te beperken. Komt u er niet uit? Onze medewerkers van ons bespreekbureau helpen u graag verder. Bekijk hier de openingstijden.

  • Wanneer u een rolstoelplaats wilt reserveren kunt u bellen met ons bespreekbureau op 026 - 443 73 43. Het bespreekbureau is geopend van maandag tot en met zaterdag van 12:00 tot 17:00 uur.

  • Meezingen is helaas niet toegestaan. Dansen mag wel, zolang u bij uw eigen stoel blijft staan en niet dichterbij andere bezoekers komt.

  • Ja, dat klopt. U krijgt op de avond zelf uw stoelen toegewezen door een medewerker. Dit gebeurt op volgorde van binnenkomst.

  • Wij vragen u dringend een mondkapje te dragen als u zich beweegt door het gebouw. U kunt uw mondkapje afdoen wanneer u plaatsneemt in de zaal. In beide panden worden geen mondkapjes verstrekt. We vragen u deze zelf mee te nemen.

  • In beide panden komt u via de looproute langs de bar, waar u voor een voorstelling of concert een drankje en iets te snacken kunt kopen. Dit kunt u meenemen in de zaal. Conform de nieuwste coronamaatregelen is onze bar om 22:00 uur gesloten. Na uw voorstelling of concert is de kans groot dat de bar al gesloten is.

Veelgestelde vragen

  • Ja, er wordt €1,00 per kaart gerekend voor het bestellen via ons bespreekbureau, met een maximum van €5,00 per bestelling. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het online bestellen van kaarten via onze website.

  • Nadat u uw bestelling volledig heeft afgerond, worden uw e-tickets verstuurd naar uw e-mail en tevens staan ze in uw account op onze website.

  • Rolstoelplaatsen kunt u niet reserveren via de website, neem contact op met ons bespreekbureau.

  • Tijdens het bestellen kunt u uw betaalwijze kiezen (iDeal, Creditcard of Podium Cadeaukaart). Als u voor Podium Cadeaukaart kiest, wordt u om het kaartnummer en de bijbehorende veiligheidscode gevraagd. Het kaartnummer treft u op de achterzijde van uw Podium Cadeaukaart, onder de streepjescode, aan. Onder de kraslaag op dezelfde zijde van de kaart vindt u de veiligheidscode. Meer informatie en het saldo van uw Podium Cadeaukaart kunt u vinden op podiumcadeaukaart.nl. Het eventuele resterende bedrag kunt u voldoen via iDeal of Creditcard.