Zoeken Menu
Sluit

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een selectie van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of via bespreekbureau@musisenstadstheater.nl.

Belangrijk
Als u ervoor kiest om uw bestelling te betalen met iDeal is het belangrijk alle stappen te doorlopen. Nadat de betaling via uw bank heeft plaatsgevonden, komt u terug op onze website. U ontvangt per e-mail uw tickets. Daarnaast vindt u uw tickets ook terug in uw account op onze website. Soms kan het even duren voor u uw ontvangstbevestiging heeft.

Veelgestelde vragen over ons coronabeleid

  • Wij hanteren een flexibel retourbeleid met eenvoudige spelregels:
    Tot een uur voor aanvang van een voorstelling of concert kunt u uw kaarten retourneren. Bij een klein aantal evenementen geldt het flexibele retourbeleid niet.
    ► 
    Kies zelf of u het bedrag wilt doneren, een tegoedbon wilt of het bedrag wilt laten terugbetalen. Als u doneert komt uw donatie ten goede aan de artiest. 
    ► 
    De administratiekosten nemen wij voor onze rekening. Bij een klein aantal evenementen worden servicekosten berekend.

    Neem hiervoor contact op met bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of bespreekbureau@musisenstadstheater.nl. Uw mail wordt tot uiterlijk een uur voor de betreffende voorstelling in behandeling genomen.

  • Tot een uur voor aanvang van de voorstelling of het concert kunt u uw kaarten retourneren en uw geld terug krijgen. Voor een klein aantal voorstellingen en concerten zijn wij genoodzaakt wel servicekosten in rekening te brengen. Neem hiervoor contact op met bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of bespreekbureau@musisenstadstheater.nl.

  • Wij volgen hierin de richtlijnen van de rijksoverheid. De 1,5 meter regel vervalt in combinatie met een coronatoegangsbewijs. Door de versoepelingen zijn er per zaal meer personen toegestaan. Vanaf 25 september is dat 100% bij concerten en voorstellingen met vaste zitplaatsen en 75% bij concerten en voorstellingen zonder vaste zitplaatsen. Het aantal beschikbare kaarten varieert dan per zaal en kan vanaf 25 september oplopen tot: 200 (Stadstheater | Kleine zaal), 736 (Stadstheater | Grote zaal), 748 of 874* (Musis | Muzenzaal) en 979 of 1475* (Musis | Parkzaal). Vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.
    *Aantal staplaatsen

  • Wij ventileren met 100% afzuiging en 100% inblaas van verse lucht. Musis heeft een moderne luchtbehandeling met invoer van verse buitenlucht. Ook in het Stadstheater is er ruime invoer van verse buitenlucht.

  • Wij hanteren een soepel retourbeleid: tot één uur voor aanvang van de voorstelling of het concert kun je je kaarten retourneren voor een voucher of je geld terug krijgen. Wanneer u één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag u ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    1. Heeft u de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?

    2. Heeft u op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?

    3. Heeft u het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?

    4. Heeft u een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heeft u korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?

    5. Bent u in thuisisolatie omdat u direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld? 

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing? Neem hiervoor contact op met bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of bespreekbureau@musisenstadstheater.nl. U kunt tot één uur voor de voorstelling kosteloos uw kaarten retourneren en uw geld terugkrijgen. Onze medewerker gaat, indien gewenst, graag met u op zoek naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen.

  • We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Vanaf augustus 2021 is afstand niet meer nodig, dus u kunt naast uw gezelschap zitten in de zaal.

  • Dit verschilt per concert of voorstelling. 

  • Ja, onze horeca is geopend.

  • Zeker, onze toiletten zijn geopend en veilig te bezoeken. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

  • Vanaf 1 september 2021 is het bespreekbureau weer geopend voor bezoekers. Ook kunt u per mail of telefonisch contact met ons opnemen.

    Wij verzoeken u om uw kaarten vooraf online te bestellen om zo het aantal contactmomenten tot een minimum te beperken. Komt u er niet uit? Onze medewerkers helpen u graag verder. Bekijk hier de openingstijden van het bespreekbureau.

  • Ja, dat klopt bij sommige concerten en voorstellingen worden tickets ongeplaceerd verkocht. U krijgt dan uw stoelen toegewezen door een van onze medewerkers. Dit gebeurt op volgorde van binnenkomst.

  • Vanaf 26 juni 2021 is het niet meer verplicht om een mondkapje in onze gebouwen te dragen.

  • Ja. Toon bij de ingang een coronatoegangsbewijs. Dit kan via een QR-code op uw telefoon of via een print van deze QR-code. Meer informatie vindt u hier.

Veelgestelde vragen

  • Ja, er wordt €1,00 servicekosten per kaart gerekend voor het bestellen via ons bespreekbureau, met een maximum van €5,00 per bestelling. Bij het bestellen van rolstoelplaatsen en betalingen met een cadeau- en tegoedbon betaalt u geen servicekosten. Online betaalt u geen extra kosten.

  • Nadat u uw bestelling volledig heeft afgerond, worden uw e-tickets verstuurd naar uw e-mail en tevens staan ze in uw account op onze website.

  • Rolstoelplaatsen kunt u niet reserveren via de website, neem contact op met ons bespreekbureau.

  • Tijdens het bestellen kunt u uw betaalwijze kiezen (iDeal, Creditcard of Podium Cadeaukaart). Als u voor Podium Cadeaukaart kiest, wordt u om het kaartnummer en de bijbehorende veiligheidscode gevraagd. Het kaartnummer treft u op de achterzijde van uw Podium Cadeaukaart, onder de streepjescode, aan. Onder de kraslaag op dezelfde zijde van de kaart vindt u de veiligheidscode. Meer informatie en het saldo van uw Podium Cadeaukaart kunt u vinden op podiumcadeaukaart.nl. Het eventuele resterende bedrag kunt u voldoen via iDeal of Creditcard.

  • Het is helaas niet mogelijk om online te betalen met de Dit is PAS Arnhem. Neem contact op met ons bespreekbureau als u gebruik wilt maken van uw Dit is PAS Arnhem.

  • Wanneer u een rolstoelplaats wilt reserveren kunt u contact opnemen met ons bespreekbureau via bespreekbureau@musisenstadstheater.nl of 026 - 443 73 43. Bekijk hier de openingstijden van het bespreekbureau.

  • Alle vragen rondom de kaartverkoop van Ticketmaster staan hier.