Zoeken Menu
Sluit

Richtlijnen corona

Voor uw veiligheid en die van ons vragen we u, op het moment dat onze deuren openen, zich aan onderstaande richtlijnen te houden. Zo genieten we samen zonder zorgen!

  1. Bestel uw tickets online via musisenstadstheater.nl per persoon of per tweetal.
  2. Print of download uw ticket op uw telefoon. Zet uw telefoon op de hoogste helderheid met uw ticket op het scherm. 
  3. Kom zoveel mogelijk met de auto, fiets of lopend. Kijk hier waar u op loopafstand kunt parkeren.
  4. Onze bezoekersvoorwaarden zijn aangevuld met hygiënemaatregelen en de maatregelen bij gezondheidsklachten. Bij aankoop van een ticket gaat u hiermee akkoord.  
  5. Indien u een gezamenlijk huishouden vormt mag u in een groep naar Musis & Stadstheater komen. De groep verklaart automatisch aan deze criteria te voldoen. 
  6. In onze welkomstmailing (2 dagen voor uw bezoek) en tijdens het bezoek krijgt u instructies van onze medewerkers, zodat u veilig kunt genieten.  
  7. Heeft u klachten? Of heeft iemand thuis of in de sociale omgeving klachten? Annuleer uw tickets kosteloos. Neem contact op met ons bespreekbureau, telefonisch bereikbaar van maandag - zaterdag van 12.00 - 17:30 uur via 026 - 4437343​.
  8. Volg de aanwijzingen van onze medewerkers op voor een veilig verblijf.
  9. Onze medewerkers behouden het recht voor om bezoekers toegang tot het pand te ontzeggen bij verkoudheidsklachten, koorts of het niet naleven van de veiligheids- en voorzorgsmaatregelen.

Hartelijk dank voor uw medewerking. Alleen samen krijgen we corona onder controle!

Veelgestelde vragen over ons coronabeleid

  • Wij hanteren een flexibel retourbeleid met eenvoudige spelregels:
    Tot een uur voor aanvang van een voorstelling of concert kunt u uw kaarten retourneren. Bij een klein aantal evenementen geldt het flexibele retourbeleid niet.
    ► 
    Kies zelf of u het bedrag wilt doneren, een tegoedbon wilt of het bedrag wilt laten terugbetalen. Als u doneert komt uw donatie ten goede aan de artiest. 
    ► 
    De administratiekosten nemen wij voor onze rekening. Bij een klein aantal evenementen worden servicekosten berekend.

    Neem hiervoor contact op met bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of bespreekbureau@musisenstadstheater.nl. Uw mail wordt tot uiterlijk een uur voor de betreffende voorstelling in behandeling genomen.

  • Tot een uur voor aanvang van de voorstelling of het concert kunt u uw kaarten retourneren en uw geld terug krijgen. Voor een klein aantal voorstellingen en concerten zijn wij genoodzaakt wel servicekosten in rekening te brengen. Neem hiervoor contact op met bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of bespreekbureau@musisenstadstheater.nl.

  • Wij volgen hierin de richtlijnen van de rijksoverheid. De 1,5 meter regel vervalt in combinatie met een coronatoegangsbewijs. Door de versoepelingen zijn er per zaal meer personen toegestaan. Vanaf 25 september is dat 100% bij concerten en voorstellingen met vaste zitplaatsen en 75% bij concerten en voorstellingen zonder vaste zitplaatsen. Het aantal beschikbare kaarten varieert dan per zaal en kan vanaf 25 september oplopen tot: 200 (Stadstheater | Kleine zaal), 736 (Stadstheater | Grote zaal), 748 of 874* (Musis | Muzenzaal) en 979 of 1475* (Musis | Parkzaal). Vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.
    *Aantal staplaatsen

  • Wij ventileren met 100% afzuiging en 100% inblaas van verse lucht. Musis heeft een moderne luchtbehandeling met invoer van verse buitenlucht. Ook in het Stadstheater is er ruime invoer van verse buitenlucht.

  • Wij hanteren een soepel retourbeleid: tot één uur voor aanvang van de voorstelling of het concert kun je je kaarten retourneren voor een voucher of je geld terug krijgen. Wanneer u één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag u ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

    1. Heeft u de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?

    2. Heeft u op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?

    3. Heeft u het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?

    4. Heeft u een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heeft u korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?

    5. Bent u in thuisisolatie omdat u direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld? 

    Is een van bovenstaande situaties van toepassing? Neem hiervoor contact op met bespreekbureau via 026 – 443 73 43 of bespreekbureau@musisenstadstheater.nl. U kunt tot één uur voor de voorstelling kosteloos uw kaarten retourneren en uw geld terugkrijgen. Onze medewerker gaat, indien gewenst, graag met u op zoek naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen.

  • We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Vanaf augustus 2021 is afstand niet meer nodig, dus u kunt naast uw gezelschap zitten in de zaal.

  • Dit verschilt per concert of voorstelling. 

  • Ja, onze horeca is geopend.

  • Zeker, onze toiletten zijn geopend en veilig te bezoeken. Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

  • Vanaf 1 september 2021 is het bespreekbureau weer geopend voor bezoekers. Ook kunt u per mail of telefonisch contact met ons opnemen.

    Wij verzoeken u om uw kaarten vooraf online te bestellen om zo het aantal contactmomenten tot een minimum te beperken. Komt u er niet uit? Onze medewerkers helpen u graag verder. Bekijk hier de openingstijden van het bespreekbureau.

  • Ja, dat klopt bij sommige concerten en voorstellingen worden tickets ongeplaceerd verkocht. U krijgt dan uw stoelen toegewezen door een van onze medewerkers. Dit gebeurt op volgorde van binnenkomst.

  • Vanaf 26 juni 2021 is het niet meer verplicht om een mondkapje in onze gebouwen te dragen.

  • Ja. Toon bij de ingang een coronatoegangsbewijs. Dit kan via een QR-code op uw telefoon of via een print van deze QR-code. Meer informatie vindt u hier.